بازسازی ارزان تر است یا جابجایی؟
وبلاگی از جنس محتوا
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند





دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 47
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 16
:: باردید دیروز : 4
:: بازدید هفته : 16
:: بازدید ماه : 255
:: بازدید سال : 524
:: بازدید کلی : 1426
بازسازی ارزان تر است یا جابجایی؟

بسیاری از مردم نقل مکان به خانه جدید را یکی از استرس زاترین رویدادهای زندگی می دانند. اما آیا زندگی در خانه ای که در آن همزمان در حال بازسازی هستید راحت تر است؟ اگر صاحب خانه هستید و به هر دلیلی از وضعیت فعلی خانه خود راضی نیستید، دو گزینه برای انتخاب دارید: بازسازی خانه یا تغییر مکان. با این حال، هنگام تصمیم گیری در این مورد، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید که بودجه یکی از مهمترین آنها است.

وقتی صحبت از بودجه بندی به میان می آید، اکثر مردم بازسازی خانه فیلی را به جابجایی ترجیح می دهند. با این حال، این بدان معنا نیست که بازسازی خانه همیشه انتخاب بهتری است. از سوی دیگر، علاوه بر مسائل مالی، اغلب جنبه های عاطفی خود و سایر اعضای خانواده در انتخاب تاثیرگذار است.

اگر شما هم در مورد بازسازی خانه و نقل مکان به خانه جدید مردد هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید. در این مقاله مزایا و معایب هر یک از این دو گزینه را فهرست کرده و در مورد هر کدام توضیحات مفیدی ارائه می دهیم.

عوامل موثر بر تصمیم در مورد بازسازی یا جابجایی خانه
ما باید بپذیریم که بازسازی و جابجایی خانه هر دو می تواند یک فرآیند استرس زا، زمان بر و پرهزینه باشد. با این حال، قبل از تصمیم گیری، ایده خوبی است که سوالات زیر را از خود بپرسید و تا جایی که می توانید به آنها پاسخ دهید.

هزینه: بازسازی ارزان تر است یا جابجایی؟
ما می دانیم که برای اکثر مردم، هزینه یک عامل تاثیرگذار در بهبود شرایط زندگی آنها در خانه است. مقرون به صرفه بودن بازسازی یا فروش خانه و سپس نقل مکان به مکان دیگری به عوامل مختلفی از جمله وضعیت وام مسکن، میزان پس انداز در حساب بانکی شما و حتی شرایط پرداخت بستگی دارد. نوسازی مستلزم هزینه های فوری و غیرمجاز است. حمل و نقل اضطراری برای خرج کردن ندارد، اما در نهایت معمولاً هزینه بیشتری برای شما دارد.

وابستگی عاطفی: با حرکت چه چیزی را از دست می دهید؟
شما و اعضای خانواده تان ممکن است خیلی بیشتر از آنچه فکر می کنید به خانه ای که در آن زندگی می کنید احساس وابستگی کنید. به هر حال این خانه می تواند جایی باشد که دختر دلبندتان اولین قدم هایش را «تاتی تاتی» برداشته یا آخرین جایی باشد که پدربزرگ یا مادربزرگ بیمارتان را دیدید. بنابراین قبل از اینکه تصمیم به بازسازی یا تغییر مکان خانه خود بگیرید، به این ملاحظات احساسی توجه ویژه ای داشته باشید. باید خودتان به این فکر کنید که آیا ارزش این را دارد که از همه اینها دل بکنید و استرس و دردهای رایج حرکت را تحمل کنید.

بازار املاک و مستغلات: آیا زمان مناسبی برای فروش است؟
حتی اگر فروش و جابجایی خانه فعلی شما ارزان تر از بازسازی ساختمان باشد، باز هم باید مطمئن شوید که در این زمان هنگام فروش خانه خود سرتان را از دست ندهید! قبل از انتشار آگهی فروش خانه در مورد وضعیت بازار تحقیق کنید. هر فصل از سال می تواند به طور چشمگیری قیمت خرید و فروش یک خانه را افزایش دهد. خانه‌ها معمولاً در بهار و تابستان سریع‌تر به فروش می‌رسند، بنابراین احتمال دارد که ملک خود را با قیمتی بسیار بالاتر از آنچه در ابتدا از آن راضی بودید بفروشید.

برنامه ریزی: آیا جابجایی در حال حاضر برای شما و خانواده شما مناسب است؟
بیرون رفتن از خانه فعلی علاوه بر استرس زا بودن، با توجه به اتفاقات زندگی شما و اعضای خانواده همیشه منطقی و قابل اجرا نیست. جابجایی گاهی باعث انحراف، تغییر در مدارس کودکان و ... می شود.

از طرفی همانطور که گفتیم بازسازی خانه مستلزم هزینه های فوری و از جیب خود است. بنابراین اگر قصد دارید خانه خود را به جای فروش آن بازسازی کنید، آیا با وجود پولی که باید برای چیزهای دیگری مانند شهریه دانشگاه خرج کنید، می توانید آن را بپردازید؟

حرکت
اکثر صاحبان خانه تمایلی به جابجایی ندارند، اما اگر برای یک تغییر بزرگ آماده هستید، گاهی اوقات این گزینه ممکن است بهترین انتخاب شما باشد. کوچک کردن خانه فعلی شما با آمدن فرزندانتان، یافتن فرصتی عالی برای فروش یا حتی این ذهنیت که فکر می کنید چمن و آسمان قسمت دیگری از شهر سبزتر و آبی تر از خانه فعلی شما است، هر کدام می تواند دلیلی برای تصمیم گیری باشد. برای فروش خانه و نقل مکان این یک خانه جدید خواهد بود. اما بیایید به مزایا و معایب این تصمیم نگاه کنیم.

مزایای حمل و نقل

1- سرمایه گذاری جدید
فروش خانه فعلی و خرید خانه جدید می تواند فرصتی عالی برای تقویت سبد مالی شما باشد. اگر قیمت خانه بالاتر از بدهی ها و هزینه هایی است که باید بپردازید، ممکن است زمان خوبی برای فروش آن و نقل مکان باشد. با این حال، شما باید پول کافی برای پرداخت هزینه تراکنش، نقل مکان و پیش پرداخت وام مسکن یا خرید یک خانه جدید، بهتر (و احتمالاً گرانتر) داشته باشید. گاهی اوقات زندگی در خانه فعلی شما ممکن است به هر دلیلی مقرون به صرفه نباشد و ممکن است بخواهید در خانه کوچکتری زندگی کنید. این می تواند به شما در پرداخت معوقات کمک کند و در عین حال فشار مالی را کاهش دهید.

2- فضای جدید
آیا احساس می کنید در خانه فعلی خود گرفتار شده اید و به دنبال فضای جدیدی هستید؟ بیایید بپذیریم که گاهی اوقات واقعاً به نظر می رسد که آسمان همه جا یک رنگ نیست!

 

https://mahyadecor.com/portfolio/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86/



تعداد بازدید از این مطلب: 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : سهراب مجدی
تاریخ : سه شنبه 3 اسفند 1400
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
آخرین مقالات فوری و مهم مربوط به سیاست، ورزش، اقتصاد، سینما، قیمت ها و اخبار ویدئویی را در اینجا دنبال کنید.
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید